İade ve Değişim

Ürün iade istekleri Tüketicinin Korunması Kanunu ve Yönetmeliği hükümleri esas alınarak aşağıdaki kriterler dâhilinde yapılmaktadır.


Kanunen internetten yapılan satışlarda (mesafeli sözleşmeler ile satışlarda) tüketicilerin teslim aldığı tarihten itibaren 14 gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek ürünü iade hakkı mevcuttur. Ayrıca size en yakın mağazamızdan faturanız ile birlikte aynı süre içerisinde değişim ve/veya iade yapabilirsiniz.

İade ettiğiniz ürünleriniz tarafımıza ulaştıktan sonra, ürünleriniz kabul işlemini takiben işlem sırasına göre incelenmektedir. İade ürünleriniz tarafımıza ulaştıktan sonra, 10 iş günü içerisinde iade tutarınız tarafınıza ödenecektirİadenizin geri ödemesi sitemizde sipariş verirken gerçekleştirdiğiniz ödeme yöntemine göre geri ödenecektir. İade işlemleri otomatik sistemler tarafından yapıldığından geri ödeme de sistemde oluşturmuş olduğunuz siparişin ödeme türüne göre sonuçlanmaktadır. Siparişlerde taksitli ödeme metodu kullanıldıysa iade taksitli olarak; peşin ödeme metodu kullanıldıysa da iade karta peşin olarak geri ödenmektedir.

Nasıl İade Yapabilirim?

  • online.ikmal.com.tr sitemizden “Siparişlerim” sayfasında ilgili siparişinize ait “İade Talebi Oluştur” bağlantısını tıklayıp, iade etmek istediğiniz ürün/ürünleri, nedenini seçerek onaylamanız gerekmektedir.
  • İade etmek istediğiniz ürünleri ve iade nedenini seçiniz ve talebinizi onaylayınız. Onaylandığına dair verilen iade kodunu saklayınız.
  • Siparişinizin faturasında yer alan iade formunu mutlaka eksiksiz doldurmanız ve imzalamanız gerekmektedir. Aksi halde iade işleminiz yapılamayacaktır.
  • İade talebi oluşturduğunuz ürün/ürünleri iade kodu ve doldurduğunuz iade formunun yer aldığı faturayla birlikte ücretsiz olarak Yurtiçi Kargo aracılığıyla alıcının 000000000 İkmal Teknik San. Tic. A.Ş olduğunu belirterek ile aşağıdaki iade adresimize gönderebilirsiniz.
  • Paketin sağlamlığından ve su geçirmeyeceğinden emin olunuz. Paket bize ulaşıncaya kadar müşterinin sorumluluğu altındadır. Paketinizi herhangi bir Yurtiçi Kargo şubesi aracılığı ile karşı ödemeli olarak ücretsiz gönderebilirsiniz. Diğer tüm kargo şirketleriyle yapılan iadelerde, kargo ücreti müşteriye aittir.

1. İade Koşulları

  • Satın alınan ürünlerin "Cayma Hakkı" dahilinde iade alınabilmesi için satın alınan
    ürünün orijinal kutusunda ve içerisinde bulunan ambalajlara zarar verilmemiş olması, faturasının ve tüm tamamlayıcı aksesuarlarının ürün ile birlikte hasarsız ve eksiksiz gönderilmesi gerekmektedir. Gönderilmemesi halinde iade talebi reddedilecektir.
  • Kullanılmış, ambalajına zarar verilmiş ürünler kabul edilmeyecektir.
  • İade edeceğiniz ürüne ait, hediye olarak verilen promosyonlu, kampanyalı ürünlerin de aynı anda iade edilmesi gerekir.
  • Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallar, ile ses veya görüntü kayıtlarının, kitap, dijital içerik, yazılım programlarının, veri kaydedebilme ve veri depolama cihazlarının, bilgisayar sarf malzemelerinin ambalajının ALICI tarafından açılmış olması halinde iadesi Yönetmelik gereği mümkün değildir.
  • Eğer ürünün faturası şirket adına kesilmiş ise iade işlemi için kurumun düzenlemiş olduğu 'iade faturası' ve 'iade irsaliyesi' (ya da irsaliyeli fatura) gönderilmesi zorunludur. Aksi durumda, faturası kurumlar adına düzenlenen siparişlerin iadeleri yapılamamaktadır.
  • Ayrıca iade işlemlerinizi faturanız ile birlikte size en yakın mağazamızdan yapabilirsiniz.
  • Mağaza listemiz için www.ikmal.com.tr adresinde " Şubelerimiz" bağlantısına tıklayabilirsiniz.

Kargom hasarlı geldi, ne yapmalıyım?

  • Ürününüzün kargo kaynaklı kırık veya hasarlı olduğunu teslim alırken tespit ettiyseniz “Hasar Tespit Tutanağı” tutturmanız gereklidir. Eğer, Hasar Tespit Tutanağı tutturamadıysanız, ürünü teslim aldığınız gün, tüm kırık parçaların bir arada olduğu fotoğrafı online@ikmal.com.tr mail adresine sipariş numaranız ile göndermeniz gerekmektedir. Hasarlı olan ürünlerinizi  “Defolu Ürün” iade talebi oluşturarak kırık/hasarlı parçalar ve faturası ile birlikte bize geri göndermeniz halinde iade işlemi başlatılacaktır.

Kırılacak ürünleri iade gönderirken nasıl paketlemeliyim?

  • İade etmek istediğiniz ürünü, siparişinizin size gönderildiği gibi kırılmadan bize ulaşması için paketleme malzemeleri ile paketleyerek bize gönderebilirsiniz. İade edilecek olan ürününüzü kargoya teslim ederken kırılacak eşya bilgisi vermenizi rica ederiz.

2. Ürün Ücretinin Tarafınıza İade Edilmesi

  • Ürün/ürünleriniz bize ulaştıktan sonra incelenir ve iade koşullarına uygun olduğu takdirde kabul edilerek siparişteki ödeme metodunuza göre geri ödemeniz gerçekleştirilir.
  • İade işleminiz gerçekleştiğinde tarafınıza e-posta yolu ile bilgi verilmektedir.
  • Geri ödemenizin hesabınıza yansıma süresi bankanıza göre değişiklik gösterecektir. Lütfen hesabınıza kontrol etmeyi unutmayınız.
  • Mağazalarımıza yapacağınız iadelerde geri ödeme, siparişte kullandığınız ödeme metodu kullanılarak gerçekleştirilmektedir. Ancak, havale/EFT ve kapıda nakit ödeme metotlarından biriyle oluşturulan siparişlerin geri ödemesi IBAN bilgileriniz alınarak banka hesabınıza yapılmaktadır. 
  • Havale/EFT ile oluşturmuş olduğunuz siparişlerin iadesi durumunda ödeme yapılırken banka tarafından tahsis edilen tutarın iadesi yapılamamaktadır.

 

İade Adreslerimiz:

  • Alınteri Blv. No: 120- 126, Ostim
    Osb/Yenimahalle/Ankara
  • OSB Dökümcüler Sanayi Sit. 194. Sok. D:185, Sincan/Ankara